Friday, February 5, 2010

I'm who?


oh yeah, anda tak tahu? meh saya bagitahu. HAHA.

WARNING; BOSAN GILA, jangan baca. HAHA

nama sebanar saya sangat rumit. anda juga sukar menyebutnya sehingga anda benar benar familiar. jadi saya memutuskan panggil saya han. nama samaran saya yang super kacak bukan cantik ini ialah han eba. hehe. umur saya pada tahun 2010 yang tak kenfem situasinya ialah 18 tahun. sumpah, saya memang lepasan SPM. haha. saya merupakan orang Selangor dan tinggal di bandar maju bertaraf bandar raya tapi tak ada hospital dan panggung wayang iaitu Shah Alam. tapi, saya bersyukur sebab Shah Alam ni tak sesak. HAHA. saya telah dilahirkan pada 9 Jun 1992.

saya tak cantik malah tak cute cuma kacak je lebih. okaaay, itu semua tipu. kacaak pun tak. HAHA. saya orangnya suka ketawa sampai sakit perut dan suka buat lawak. hanya sesetengah orang sahaja yang dapat melihat sikap ini. pada sesetengah orang, saya hanyalah insan yang sensitif dan jugak biasa. jap, saya tak ada la biasa sangat sebenarnya. HAHA. sesungguhnya, otak saya tak de bagus sangat pun tak sengal sangat tapi cikgu sejarah saya kata, otak saya tak centre, HAHA.

makanan kegemaran saya yang dahulunya Kueh Teow Goreng telah berubah kepada sesuatu yang saya sendiri tak tahu sebab saya asyik nak chicken chop yang dekat uptown tu je. HAHA. okaay, Ice lemon tea memang selamanya feveret. YESS, hazyrah tahu. HAHA.saya sukakan nombor 5 dan 9 tapi feveret 5. HAHA.nak tahu kenapa? entah la. mungkin nombor 5 kacak kot. HAHA.


tinggi saya 168.5 cm tapi saya sangat berat sebab saya besar. HAHA. sesungguhnya, saiz kaki saya 10. HAHAAH. adekah benar? yess, 10 kott. jap 9 masih boleh dipertimbangkan. okaaay, besar. HAHA. saya ade seorang adik lelaki berumur 16 tahun yang super tak guna tapi berbakat dalam sukan dan reti membuat saya ketawa ketika saya marah padanya dan saya mempunyai abang berumur 19 tahun yang tak berapa kacak tapi sangat berkarisma sebab dia perasan tough, okaay dia memang tough tapi struktur badan dia semakin berubah setelah meninggalkan rumah yang kecil ini. HAHA. kecik kau cakap? kecik la tu. AHAHA. mak dan ayah saya pekerja kerajaan dan kedua duanya terlibat dalam hal kesihatan. HAHA. pekerjaan dirahsiakan.

saya seorang yang pemalas. saya rase saya sangat paling super duper tak berguna dalam rumah ni selepas adik saya sebab saya tak tahu memasak. oh yeahhh. hal baking baking, ahh super hebat. hebat ke? tak ade lah. boleh la. AHHA. kain dirumah di basuh oleh saya punya washing machine dan saya sangat tak berguna di rumah ini. yess, useless. tak boleh jadi bini bahkan kakak ipar pun tak layak. HAHA.

impian saya tak besar, cukuplah menjadi editor majalah ataupun wartawan tapi entah macam mana impian itu membesar tanpa kehendak saya dimana saya disuruh belajar perubatan, jadi saya tak kisah la,walaupun saya kisah sebenarnya, okaay ape ape lah. halang lah, jiwa saya tetap suka menulis. sebab tulah saya sedang membebel kat blog ni padahal dah pukul 3;47 AM. saya buat masa ni penganggur tetap yang setia sebab memilih tak nak bekerja tetapi sebaliknya join kelas bahasa di mana penuh dengan makhluk makhluk yang menggelar diri mereka SONE, ELF, HOTTEST, TRIPLE S dan juga PRIMADONNA. banyak laah jugak kan. HAHA. saya sangat addicted dengan FB kalau nak banding dengan twitter. okaaay!!

saya mula terjebak dengan Korean semenjak form 1 lagi sebab masa darjah darjah, saya tak peduli Korean ke Jepun ke sebab saya layan Hongkong. HEH. saya mula terjebak dengan K-pop semasa tingkatan 3. HAHA. lambat sikit sebab saya hanya sukakan drama Korea. HAHAHA. saya sangat addicted dengan mereka tapi masih boleh dikawal. tapi semenjak form 3, saya telah menjadi makhluk pelik di mana saya sangat sukaaaa dengan Korean. HAHA. saya sering kali mengetuk bapak saya dengan Korean drama. oh yeaaah! jap, jangan salah faham, setiap kali befday, ayah saya akan bertanya mahu apekah, dan duitnya gone dengan Korean Drama. okaaaay.

Donghae nim, pengganti Hyun oppa

cinta pertama saya, versi Korean ialah Hyun Bin. mamat ni baru meninggalkan saya tahun lepas bersama Song Hye Kyo. yaaa, ottoke? saya sedar siapalah diri saya ini? kulit gelap,muka pun tak cantik.oleh itu, kekasih pertama saya pergi bersama Song Hye Kyo. namun tak bermakna hanya dia kekasih saya sepanjang hayat. saya masih belum bertemu soulmate tapi saya dah jumpa mamat ni sejak awal cuma tak jatuh cinta. setelah ditinggalkan, saya memilih dia, Lee Donghae as mine. dan dengan rela suka hati saya, dia sah menjadi milik saya. HAHA.ape saya kisah kan? HAHA. hidup saya kembali bersinar bersama mamat ni. kacaaak kan? well, macam saya :) OKAAY, TU TIPU.

cinta pada mereka, jadi saya ELF

saya merupakan PRIMADONNA, WONDERFUL, HOTTEST, TRIPLE S dan paling penting ELF. namun tak bermaksud saya tak suka group lain cuma saya agak fanatik dengan group group ini. jadi, maaf :) bagi saya Jong Hoon amat style dengan gitar namun rambut blonde dia saya tak suka. saya suka sangat dengan Sunye dari WG dan jatuh cinta dengan ssanti dance Wooyoung. Namun, Kim Hyun Joong dah menculik saya sejak awal bila saya terlihat dia menyanyi You Are My Heaven . Namun, seperti yang saya katakan, saya selamanya milik Lee Donghae. Namun, anak ikan saya tetap Kyuhyun.bagi SNSD pulak, feveret member saya Sooyoung dan Seohyun tapi saya tak fanatik dengan SNSD. dan bagi CN Blue pulak, okaay saya suka mereka tapi baru sikit. okeeh.

inilah kekasih gelapku, Hyun Bin oppa

pelakon Korea yang berkarisma selamanya ialah Park Shin Yang. okaay fine, dia memang dah tua tapi saya suka dia. HAHA. dan jugak Hyunbin itu. HAHA. walaupun dia dah lupakan saya, saya tetap adore dia. saya sangat sukakan Kim Jung Eun dan Yoon Eun Hye. okeh okeh, ramai ramai susah la. F4 saya pulak ialah Woobin dan saya adalah Gaeul. HAHAHA, sumpah tipu. HAHA. sengal.

saya sangat percaya cerita indah seperti fairytale dan berharap orang yang menjadi soulmate saya adalah orang yang selalu menyelamatkan saya dalam pelbagai bentuk. yang penting, dia mesti sentiasa protect saya yang tak reti nak luahkan perasaan dan sering malang* saya suka diprotect tapi bukan all the time okaay.dan saya harap soulmate saya sanggup ajar saya masak :) dan saya berharap boleh jadi suri rumah satu hari nanti.

saya ada ramai kawan baik, dari sekolah rendah sampai sekolah menengah. mereka ialah fatin, hanis, haziqah, athirah, shasha,hidayah, hazirah, dan isziana.kenal mereka? kalau tak, baguslah. HAHA. ade antara mereka baik, lawak, kejam, annoying, lembut sangat, alim, fashionista , model dan macam macam la. annoying atau gedik macam mana pun, saya sayang diorang 10 kali kurang dari family saya. tapi saaaaayang la jugak. HAHA. okay okay nombor 10 dalam list. HAHAHA, gurau je. okay nombor 2. HAHA.

konklusinya; saya suka FIZIK. okaay, tu bukan konklusi. HAHA. sebetulnya, saya insan yang suka menulis dan berimaginasi plus sangat annoying dan menjengkelkan dan jugak tak matang bak kata ayah saya "umur nak dekat 20, perangai macam budak kecik'" ohh, saya kan manja dengan anda.ayaaah. HAHA. sesungguhnya, saya memang Han yang tak matang buat masa ni tapi masa depan akan matang dan hidup bersama lelaki romatik idaman saya. HAHA. sekian.

KAN DAH KATA BOSAN, HANG BACA BUAT APA? HAHAHA, eh comment comment. HAHA. FAME

han eba ♥ aiden lee

DONE; SJ FH is done

7 comments:

kimyana said...

panjang gila cerita ko..aku x mampu buat begini..hehe

◕‿◕cik hani zain◕‿◕ said...

ouh~han sma tinggi ngan hani~
cma hani lbih 0.5 cm je~169 cm
hahaha~
itu pun nk ckp ke si cik hani ni~

han suka fzik?
tabik ngan han~
hani klau bab fzik,errr
klau bio,yes!

han eba said...

kim yana: HAHAHA, yelah tu.

hani: itu ukuran tinggi tahun lepas. HAHA. masa awal tahun. Han tak tahu ukuran sebenar. HAHAHAHA.ouh, Bio :)

kimyana said...

ok..aku da jumpa nama aku..haha
hani:terornya..bio..T_T

◕‿◕cik hani zain◕‿◕ said...

kim yana : hehe~sya xde la terer bio,tp ska bio..haha!

PrincessKawaii said...

hahah.. lawk la han ni.. :)
walau apa pon yg dibebelkan, cerita2 han tetap best di hati :)

han eba said...

yana: HAHAHA
hani: acecece, HAHA
kak khaty: HAHA, bebiasa je. HEHE