Friday, July 23, 2010

weirdo




Malay entry, mianhaeyo. HAHA

dengan tiba tiba, hati rasa ingin meluahkan sesuatu. tak tahu kenapa, mungkin hati yang kecil dah penuh, sudah tiba masa untuk muntah. apa yang nak Han ceritakan di sini adalah sikap pelik Han. ye, saya seorang yang pelik. mak ayah saya pun cakap, even budak di matrikulasi pun cakap. ye, saya mengaku, saya PELIK.

nama saya yang pelik, mungkin melambangkan kepelikan saya. saya rasa mungkin itu puncanya. bayangkan, anda mempunyai satu nama yang sampai umur 18 tahun pun korang tak pernah jumpa kembarnya, itu memang menyedihkan, seperti saya.

nama yang bermula dari EQ, melambangkan EQ saya kah? na do molla. bagi saya, saya seorang yang sangat pelik. mari saya kisahkan kisah ni di bawah sementara saya menunggu personal taste ni loading. HAHA.


saya juga agak pelik dengan diri saya, agak pelik. bolehkah anda bayangkan, saya akan marah dengan tiba tiba kepada orang yang bertanya soalan kepada saya selepas saya bangun tidur, ini tabiat buruk. ye, saya rasa saya pelik. kenapa saya begitu? orang kata, bila bangun tidur, itu diri kita. maksudnya, saya ni banyak masalah cuma saya tak suka luahkan dan pendam sendiri,mungkin itu efek dia bila saya bangun tidur. saya mengaku, saya memang memang memang orang yang macam tu.

saya seorang yang pelik sebab saya akan ambil masa yang agak lama untuk memulihkan hati yang luka, even benda tu tak ada kena mengena dengan saya atau hanya benda kecil. ye, saya tahu, itu tak pelik, tapi mampukah korang bersakit hati hanya untuk benda kecil. kalau macam benda besar tu, memang melebih dari sebulan. maksud saya disini, bukannya ambil masa untuk redha, tapi sepanjang satu bulan tu, semuanya menjadi kelam, seperti yang saya lalui ketika saya dibuang kerja tak pasal pasal.saya memang pelik.


saya seorang yang tak cakap lepas, walaupun saya marah orang tu. sebabnya, saya tak reti nak marah. saya marah tapi tak reti nak tunjuk, okay ni ayat yang betul. saya hanya mendiamkan diri dan diam, diam dan diam. sebabnya, saya akan menangis bila saya marah, jadi demi tak menangis, saya pun diam. saya tak mahu orang tahu fikiran saya atau nampak side saya yang lemah, jadi saya adalah alien yang berdarah sejuk dan hanya reti membuat lawak dan senyum dihadapan semua orang sedangkan saya seorang yang banyak menyimpan segala kemarahan dan juga kesedihan dalam hati saya yang dah cukup kecil. bagi saya, benda yang saya nak kongsi dengan semua orang adalah kegembiraan. pernah dahulu, saya sangat stress dengan belajar. dan saya hanya diam sahaja. diam dan diam tanpa meluahkan kepada kawan baik pun tak luahkan pada parents. oleh kerana saya begitu, parents sudah tahu, saya tak suka luahkan perasaan, saya memang pelik.

saya suka tunjukkan side evil dan degil saya kepada orang termasuk parents saya, sebab saya tak nak kelihatan kesian depan orang dan nampak macam saya baik, dan saya memang pelik. ada budak matriks rasa saya sangat pelik sebab saya suka menunjukkan side evil saya, lalu dia katakan "sebelum aku tahu nama kau pelik, aku tengok kau pun dah pelik,' statement yang mengesahkan saya pelik. yea, saya akui, saya memang begini. sebabnya, saya tak nak orang ingat saya baik sangat, tapi sebab saya suka senyum, perangai evil saya pun tak kelihatan evil sangat buuukaaaaaan? HEHE.

saya seorang yang lurus, saya rasa mungkin benar jugak. sebab parents saya yang kata begitu, tapi saya tak selalu lurus sangat,kekadang je. saya ada satu perangai pelik, di mana saya merasakan semua orang patut melupakan saya. pelik bukan, kebanyakan orang akan sedih bila tak diingati, tapi saya.. mungkin saya masih belum matang. mungkin.saya mempunyai satu perangai di mana saya senang berubah taste,sangat pelik. orang kata, tak ada pendirian, tapi kalau buat keputusan, saya sukar nak ubah, means that saya bukan orang yang tak tetap pendirian. tahukah anda, jika saya mahukan sesuatu benda yang saya berminat, saya akan sedaya upaya mencari benda tu, exactly the same dengan benda yang saya nak, itu taaaak pelik. sebab tu, bila beli barang untuk saya, sangat sukar memenuhi keinginan saya, senang kata saya 40% cerewet.

"saya tampak HOT"

saya akan menangis hanya untuk benda yang kecik, benar. HAHA. hanya kerana terbasahkan buku rakan, saya menangis sepanjang malam, hanya kerana saya tahu Sunye ada couple ring dengan Donghae, saya meraung manja manja dengan roommates saya sepanjang minggu. HAHA. saya, sangat pelik. ye, kawan di matriks cakap "kenapa awak nangis sebab terbasahkan buku kita, awak ni peliklah," itu statement yang buktikan saya pelik, aoissh -.-' ahh, dunia manakah saya tinggal.

yang paling lawak, saya tak pernah berfikir untuk menjadi suri rumah, kita perlu berkahwin, saya sangat babo. dan ada satu isu sensitif yang saya bincangkan dengan roommates. saya cakap dekat roommates saya, Donghae nak ramai anak, tapi dia tak boleh kawin lagi, lalu saya bagitahu roommates saya yang saya suka bebudak dan nak ada ramai anak, dan nak bukak satu tempat untuk kanak-kanak terbiar dan anak yatim, lalu roommates saya kata, macam tu kena berusaha laaah kalau dah berkahwin, saya yang pelik pun bertanya, berusaha?? (otak suci*) lepas tu, baru saya faham maksud dia, taaaaaaaaaaaaapi, kalau saya kahwin, saya tak nak tidur sekatil dengan orang yang kahwin dengan saya,sebab PELIK. saya cuma nak ada anak dengan dia .jadi, roommate saya menegaskan, benda tu tak pelik, yang peliknya saya.AUFFFFFFFFFFFFFFF,benda ni belum masa untuk fikir. kejap,apa semua ni??

saya juga akan berhenti menangis dengan tiba tiba apabila saya menonton drama Korea dan juga Super Junior, saya tak tahu kenapa, dengan tiba tiba perasaan sedih tu hilang, aisssh, apekah saya ni manusia? MUNGKIN. saya agak pelik, agak laaah. kadang kadang saya jadi orang yang tersangat bahagia padahal patutnya benda tu menyakitkan, wow, saya sangat pelik.

konklusinya, benda ni normal, normal. semua orang ada perangai pelik masing masing, tapi kalau korang masih belum pernah jumpa orang pelik, sayalah satu daripadanya. dan saya tak tahu kenapa bila orang cakap saya tinggi, saya rasa tak puas hati. HAAAAAAAAAAAAAH, gila.

han

2 comments:

sakuranchOvy said...

tp, kau mmg tggi dr kte =D
gagaga
wahhh~ kau crite smua ni bwt kte rndu gile nk jmpe kau+shasha nk crite smua bnde+kongsi smua dgn korg
rndunyeee~~~ +.+

kte ade kwn lgi pelik dr kau
tp, pelik die x mcm prngai kau yg pelik
die pelik sbb, ntahh sbb ape ntahh
tp, pelik die mmg lain
ade ke die kate kmbing wrna-wrni sbb die x pnh tgk kmbing topmpok2
n die pnye gaye pn pelik, kn nk bwt 'sshh' (smbol snyp, ltak jari kt mlut, satu jari je kan. tp die satu jari telunjuk satu lgi jari klingking n die x sdr die bwt mcm 2) n ade byk lg bnde2 pelik die bwt

kte pn igt kte yg plg pelik, rpnye rmai lg yg pelik~
agaggaga

xpelahh, pelik2 pn, stiap org msti prngai x sme =DD
'may we always b d' bff+seaforever =^-^=

han eba said...

LOL, dia memang pelik. HAHAHA