Sunday, July 17, 2011

budak Malaysia berkpop!

semalam, bagaikan sebuah konsert gabungan artis artis Korea, cuma yang original Korea hanyalah lagu, dan juga beberapa tarian. oh, tak lupa juga dua orang ahjusshi yang jaga booth KTO. yang lain, orang Malaysia, bangla, Indonesia dan sebagainya.

aku cakap pasal apa ni?


KPop Hitz Talent jawabannya *Indonesia sikit*. Han, it should be, jawapan, not jawaban. aku terpengaruh sudah. Semalam merupakan audition terakhir, destinasi ke empat, Shah Alam. Berlangsung di SACC, seawal 9am, dah penuh sebab pendaftaran ;D dan tentunya dipenuhi dengan KPoppers dari seluruh negeri ;D

dan aku, salah seorangnya, aku kpopper yang datang menonton, bersama kpoppers yang lain. HAHA. sekurang kurangnya diorang ni bukan wannabe kpop, tapi cuma menunjukkan semangat KPop kami. yang bertanding tu pun, aku konfem, minat menari, minat menyanyi dan minat KPop. siapa tak mahu, hadiah yang ditawarkan? percutian ke Korea bhaaai.

apa yang aku nak cakap hanyalah, Malaysia got talent la. Talent in copying the dance, but for real, they really have talent, because it's not easy to do the dance . Yang menyanyi pun talented jugak, bukan senang nak nyanyi depan crowd, ye dak?

aku cuma harap, diorang tak jadi wannabe, sebab aku tak nak sampah macam kumpulan pertama Kpop di Malaysia yang nama dia boleh dikatakan 'satu hari' tu. kau tahu en? tak tahu? tanyalah encik google.

aku nampak lah semangat Beauty (peminat beast) dekat sana. VIP too. ELF sangat kurang . so sad. but aku still ber'taiwan mei' bila ada yang nyanyi lagu Perfection :) HAHA.

apa apa pun, ada yang melampau sangat, menari seksi sangat, siap angkat baju semua, nasib baik judges tu cepat cepat bunyikan hon suruh berhenti. padan muka. nak audition public, tak payah nak seksi, angkat baju tunjuk perut, dah la perempuan, tak malu ke? OMGOSH. dan yang melayu pulak, aku memang tak tahu nak kata apa, ada yang seksi sangat. Kalau Chinese, aku tak kisah, diorang biasa macma tu.

ada group yang aku suka. antaranya Re - Do, Genesis, MNI,
MTS², BAA, defixation dan Lock (kalau tak silap aku) .

apa apa pun, budak perempuan yang adik beradik tu, yang MNI tu, rap cool gila wey ;D haha. video? ada, tapi kabur. HAHA. datang ke channel I okay ;D

ni antara gambarnya ;D
sekitar perkarangan dan dalam SACC

penonton :)

peneman :)
lepak sini sebelum start ;D

kumpulan BAA. best juga :)

ni adik beradik. best gila. MNI

genesis. er, okay la ;D

para peserta :) yang kot putih tu MTS tu. yang kat bawah baju hitam, Re-Do



yang ni peneman jugak. dia bersama MTS :)


aku sempat curi ni, maksud aku ambil dari booth tu. HAHAHA


dan sekat SACC, aku sempat borong ni. HAHAHA. akhirnya, alhamdulillah ;D

oh, nak keluar lah pulak. err..

kbai,

han


p/s; sebelum pergi :)


2 comments:

nurul norman said...

msti rmai gile kan kt sne.
best jgk , klau yg best tu. yg x best tu ~ erhmm erhmm erkk~! *fhm2 sndri * hahahhaa =DD

han eba said...

semua yang dipertaruhkan kat atas pentas tu dah kene pre audition. so, boleh kata the best among the best laa