Friday, July 15, 2011

#trip 5


semalam aku balik dari Indonesia. Yes, Indonesia. Tak sangka, sampai jugak aku ke Indonesia. Di Indonesia, aku ke Palembang, pehh, aku ni wakil Parameswara ke? HAHAHA.

aku ke sana bukan holiday, seperti trip aku yang ke tiga dan ke empat, BUKAN HOLIDAY. *ade la macam holiday sikti* LOL. macam yang korang tahu, aku ke sana untuk entrance exam. Aku mahu masuk ke kursus kedokteran. HAHA. gilas. dan alhamdulillah, aku dah habis pun papernya.

selama aku di sana, aku menginap di Green House. Er, itu macam asrama kampus la. macam tu. Jiran aku budak lelaki, sebaya aku. Dia dah bertunang kot, terkejut jugak. Oh, kalau aku dapat offer masuk, aku akan tinggal sebelah bilik dia, maybe for one year, depends la. Kalau kalau aku atau dia pindah keluar,senang sikit.

Aku ada kenal senior sikit sikit, but diorang la ni sangatlah busy dengan exam. Busy sangat sangat. Exam aku dalam bahasa Indonesia, aku boleh lah jugak jawab ;D oh, bukan tu je, ada juga bahasa Inggeris , pengetahuan dasar, Biology, Matematika dan lain lain.

ramai juga budak sebaya aku, ada juga yang dah tua. tapi okay la, kebanyakan India. Melayu ada 4 orang sahaja. Kami ni under the same agent la kiranya.

new friend :)

Dekat sana? Hmm, aku rasa Malaysia sangat majulah nak compare dengan sana. Sini tempat orang biasa biasa pun okay lagi, sana, memang nampak ala ala pedalaman la jugak. Tapi dia ada bandar. So, ok la. Dia ada Palembang Square dan Palembang Indah Mall. Best la jugak, aku dah usha. Kasut murah kot. OMGOSH, mahu aku beli kalau aku study sana. HAHA. so, ini sikit preview aku ;D offer letter keluar bila? AHHA. harap dapat lah ;D

Ini Palembang Square ;D


Ini pula, Palembang Indah Mall.



Ini Texas Chicken. Depa kata sedap, tapi aku tak cuba lagi. Ini dekat Palembang Indah Mall jugak.


Oh, if spent Rp 100000 kat Hypermarket, dapat ni...


memula aku ingat gula gula, sekaaaali, mainan, HAISH



Ini KFC Indonesia. KFC malaysia masih Ok :)


yang ni green house ;D


Kat sana, aku tak boleh nak minum air paip, sebab sakit tekak, minum air galon pun tak boleh. macam dekat bawah ni...


jadi aku beli air mineral. MANJA NYA TEKAK NI KAAN.

dan aku ada beli produk indonesia masa kat sana ;D


dan ni Kwetiaw Goreng Ayam, aku makan dekat Solaria, Palembang Square. SEDAP


Ini pas masuk exam. HAHAHA, gambar macam mintak pelempang. HAHAHA. maaf tak terangs..


sekarang ni, aku tunggu offer letter. tak tahulah macam mana. Yang pastinya, banyak benda nak kena buat after dapat offer letter ;D aku harap, semuanya akan okay, dapat pergi, aku tinggal dan study dekat Indonesia la nampaknya. Tapi pastinya, buat farewell partaaaaaaaaaaaay . hahaha. gila.

oh, aku nak ucapkan tahniah kepada semua yang berjaya dapat UPU tu. Aiceh, seronok la tu. Tak kiralah korang dapat apa, kerajaan dah bagi peluang nak belajar tu, belajar lah sesungguh. Aku? HMMM, dukacita dimaklumkanlah jawabnya. HAHA. satu kos pun aku tak dapat, pilih mengarut ngarut, memang lah. HAHA.

semoga korang sukses yeah ;D

kbai,

han


p/s: rupa bahagia sebelum paper, LOL

2 comments:

nurul norman said...

kte ade congrats anda kan ? hhoo~
jgn lah begitu =D ayo senyum, adik manisss~ kekeekkee =p

skali lagi, congratulations ebbaaa ~! =DD insyaAllah, dapat smbung kat sana. kau dah usaha, insyaAllah ^.^
kte x mmpu nk bwt bnde lain, kte bole tlg doakan je =)

han eba said...

;O kau salah post ke ne?