Wednesday, August 10, 2011

Laskar Pelangi dan Sang Pemimpi


aku baca dulu, baru aku enjoy movie dia. macam biasa, kalau dah buat movie, mesti tak sama en, tapi yang penting mesej sampai.

apa apa pun, buku buku ni memang harus dibaca, aku tak tipu. novel yang penuh dengan impian dan mimpi mimpi,kisah benar, kau akan tahu, apa itu mimpi, lepas kau baca. sang pemimpi ni sekuel laskar pelangi.

'Hiduplah untuk memberi sebanyak banyak nya, bukan menerima sebanyak banyaknya - Pak Harfan'

'kita harus yakini anak anak ini, yang mereka harus bercita cita.-Pak Harfan'

'izinkin aku ke Paris sendiri kawan, atas semangat dan mimpi kita! - Ikal'

'jika kita ga' punyai harapan dan cita cita, orang macam kita akan mati Kal - Arai'

aku harap, aku pun boleh jadi macam Laskar Pelangi, terus usaha walaupun susah, dan aku nak jadi macam Arai, yang penuh dengan mimpi dan usaha. InshaAllah.


kbai;

han

p/s: Bidadari Bidadari Syurga pun best juga. Kisah benar. Pasal pengorbanan. Harus baca! Btw, aku suka gila mahar (yg nyanyi) . HAHAHAAH. dialog terbaik dia "serahkan kepada Mahar dan alam"


2 comments:

kimyana said...

laa.cerite dr buku juga..weh,ni cerita dr indon?patut la skang ko berjinak2.hahaha:p

han eba said...

gilas. HAHAHAHA