Wednesday, October 12, 2011

happiness tu, dari macam macam sumber.


happiness, kegembiraan. benda tu boleh datang dari macam macam sumber. kenapa?

sebab happiness tu tak ada limit. tak ada penghujung.

ianya terlalu subjektif, tapi ada orang tak tahu apa itu happiness, dan apa saja happiness tu?

antara benda yang aku sendiri consider as happiness adalah; (aku pakai letak je, tiada kena mengena dengan susunan kepentingan!)
  1. dapat makan ais krim
  2. dapat main dengan budak budak
  3. dapat sedekah dekat orang yang perlukan
  4. dapat tengok Donghae update twitter.
  5. family aku sendiri
  6. kawan baik aku
  7. dapat tengok video Korea baru
  8. dapat dengar lagu Korea time stress.
  9. dapat tolong kawan
  10. dapat buat kawan ketawa.
  11. dapat usha FB Lengchai.
  12. dapat update blog.
  13. dapat download video Korea.
  14. dapat tangkap gambar yang lawa.
  15. dapat tidur yang cukup dan lama
  16. dapat makan coklat
  17. dapat baca novel yang aku suka
  18. dapat usha Lengchai masa dekat matriks.
  19. dapat online FB.
  20. dapat beli benda yang diidamkan
terlalu banyak sumber happiness aku, even benda kecik pun, bagi aku itu sumber happiness aku. kalaupun aku hilang satu sumber happiness yang penting, aku tahu yang kecik kecik ni akan coverkan untuk aku. macam aku cakap, aku jenis yang lain sikit, kalau orang lain tanya aku kenapa aku boleh tak ada rasa rindu dekat famili macam diorang, aku akan cakap, aku orang yang paling bahagia atas muka bumi ni, sebab aku ada sumber lain, yang boleh bagi aku happiness. dan aku bersyukur, mama dengan ayah tahu, sumber sumber tu. dan melalui itu juga, melalui sumber happiness aku yang lain ni lah, mereka tak risau sangat aku study jauh dari mereka.


walaupun aku tak cantik, tak cun, tak hot , tak ramping, tapi aku bersyukur aku ada satu side yang at least ada orang tak ada. dan walaupun aku tahu aku ni boleh cakap, handsome pun tak, tapi aku telah berpegang pada tu, dan aku rasa happiness tu ada bila aku cakap aku handsome dan orang suka kannya.

aku terlalu tua untuk membiarkan semua happiness tu pergi

dan


aku tak akan biarkan happiness yang sekecil zarah tu pergi, aku akan terus hargainya.

dan lengchai tu, salah satu happiness bagi aku. aku suka side dia yang pelik tu. dan kalaulah dia tahu yang aku ni sedang tunggu untuk jumpa dengan dia satu hari nanti, mesti dia akan sedaya upaya lari dari jumpa stalker dia. cis kau lengchai, jangan dibuat begitu. HAHA.

jadi pembaca sekalian, anda harus cari happiness tu. tak kira lah dengan apa cara pun, anda harus sedar, happiness tu dari macam macam sumber. kita harus sedar yang happiness tu bukan limited, bukan hanya ada satu dua atau tiga, tapi banyak. jadi marilah bersama sama kita hargai setiap happiness yang ada, walaupun sekecil mana, ayuh kita hargai, sebab setiap happiness yang kita rasa tu, mampu mengubah hidup kita, percayalah.

Happy happy lah kawan!


dan kalau Lengchai baca ni, ehem, aku nak cakap, anda salah satu happiness saya. walaupun anda tak pernah tahu kewujudan saya, tapi saya tahu kewujudan anda memberikan perasaan happiness. dan bagusnya kalau kewujudan saya menjadi sumber happiness dalam hidup anda, tapi itu tak mungkin kan kan kan. anda tu tak pernah ingat saya pun -.- tapi tak apalah, semua orang punyai sumber happiness yang lain lain kan?

kbai;

han

p/s: Lengchai is a guy that I used to usha masa zaman muda I. lol.

No comments: