Wednesday, November 16, 2011

aku dah faham kenapa kekasih doktor selalunya engineer!


ENGINEER? selalunya parents cakap, anak lelaki sesuailah jadi engineer. Anak perempuan sesuailah jadi doktor. HAHAHA, itu memang benda common. Lepas tu, selalunya peneman hidup si doktor ni kalau boleh engineer la, orang kata sesuai sangat. ye ke?

SIAPA CAKAP?

aku kenal ramai kawan perempuan yang nak bakal suami dia as engineer. tapi kebanyakan engineer pulak, kalau dia lelaki, dia tak ada cakap pun dia nak doktor as bakal isteri dia? Hmmm. Tapi kalau kita tengok, memang common gila.

BF study Engineering, GF study Medic.

Hmm, apakah memang betul doctor-engineer ni selalu jadi pasangan yang saling sesuai? best ke ada bf/gf engineer? best ke ada bf/gf doktor?

tapi memandangkan aku tak terlibat dalam masalah ni, so aku tak ada kaji lebih dalam. cuma semalam, aku tetiba terfikir something masa aku buat assignment physics. Now, aku faham kenapa selalunya doktor ada bf/gf dia as engineer. hahahaha.

sebab siapa sangka, belajar medic pun ada belajar physics. dan kau bayangkan, aku basic physics je adalah , tapi tak kukuh sebab aku budak sains hayat matrikulasi. haaa. so soalan physics yang susah susah tu, of course aku dah lupa. dan kalau rumus rumus tu semua, ada certain je yang aku ingat. itu pun bekalan masa SPM dulu yang masih berbekas dalam kepala otak ni. yang lain, haraaaam, semua hilang. ah haaai.

so, aku mendapati bahawa, kalau ada bf / gf yang amik kos engineering, physics dia mesti power kan? so, at least dia boleh ajar kita balik. betul tak? mengingatkan kita pada rumus rumus yang dah tertanam dalam diri dia, hahaha. tapi kan, kalau kau ni tahap malas cipan, suruh je dia buat assignment kau. HAHAHAAH, jahat gila aku.tak ada lah, aku gurau je. tapi kalau dia dah volunteer, bagus la juga, HAHA. tapi kan, kos engineering tak ada belajar anatomi kan? hmmm, apakah benefit punya gf/bf yang belajar medic? HAHAHAAH. bila sakit ada yang berleter? serahkan pada akuu, LOL

so, kiranya salah satu sebab doktor ada bf/gf engineer ni sebab ini ke? MAYBE!

tapi selalunya orang kata, kalau doktor elok pasangannya doktor, baru memahami kerja masing masing. tapi kalau dah dedua doktor, 24h sibuk, macam mana? haaa, yang itu aku rasa, sorang berhenti dan jadi suri rumah. atau kalau suami atau isteri mampu dah buka klinik, haaaaa, bukak je la. senang. HAHA.

aku? suami aku idol. sorry la, I tak main lah lelaki lain okaay. I suka dia, multitalented. Berlakon boleh, menyanyi boleh, menari pun boleh, kan kan Donghae. LOL. Engineer ke, doktor ke, jodoh dalam tangan Allah.

kbai;

han

p/s: so, aku tak perlukan bf engineer sebab aku masih boleh jawab soalan physics? semua berkat cikgu tusyen masa form 5 :)

6 comments:

Eiymah said...

hai! saya pernah dengar orang cakap macam tu. Saya seorang engineer.Dulu time study, fakulti saya ada budak2 medic tumpang. Tapi tak ada pulak saya terbekenan dengan mana2 student medic.heeheh..last2 saya kawan dengan engineer jugak. Tapi for melah kan, kalau jumpa BF/gf lain2 bidang lagi best kot. Sbb bnayk benda yang kita boleh share together. Tapi soal jodoh ni tak boleh nak halang. Betul x? Good luck for ur study!

han eba said...

betul betul. kalau lain lain bidang pun best :) kalau dapat chef, mesti best, hahaha ;D lol.

thanks and thanks again for coming :D

nurul norman said...

u know what, kte baru perasan, kak eda(kakak ipar kte) dgn along, due2 amek kos engineering. kehkehkeh ^.^ tak perlukan doktor, tapi alongku multitalented jugak *pujiabangsendiri* weuhhuuee~! =D

han eba said...

HAHAHA, kau baru sedar? HAAHHA. kambing gle kau ni. Puhahahaha. along multitalented ehhh, hyuk?

nurul norman said...

kambing itu dudu. hahhahahh
hyuk supertalented. keahhha

han eba said...

suka kaaau. LOLs